Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
z
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Αναζήτηση με το γράμμα ΑΑναζήτηση με το γράμμα ΒΑναζήτηση με το γράμμα ΓΑναζήτηση με το γράμμα ΔΑναζήτηση με το γράμμα ΕΑναζήτηση με το γράμμα ΖΑναζήτηση με το γράμμα ΗΑναζήτηση με το γράμμα ΘΑναζήτηση με το γράμμα ΙΑναζήτηση με το γράμμα ΚΑναζήτηση με το γράμμα ΛΑναζήτηση με το γράμμα ΜΑναζήτηση με το γράμμα ΝΑναζήτηση με το γράμμα ΞΑναζήτηση με το γράμμα ΟΑναζήτηση με το γράμμα ΠΑναζήτηση με το γράμμα ΡΑναζήτηση με το γράμμα ΣΑναζήτηση με το γράμμα ΤΑναζήτηση με το γράμμα ΥΑναζήτηση με το γράμμα ΦΑναζήτηση με το γράμμα ΧΑναζήτηση με το γράμμα ΨΑναζήτηση με το γράμμα Ω

Communal Organization, Cappadocia

Συγγραφή : Karachristos Ioannis (21/7/2005)
Μετάφραση : Velentzas Georgios (14/10/2005)

Για παραπομπή: Karachristos Ioannis, "Communal Organization, Cappadocia", 2005,
Εγκυκλοπαίδεια Μείζονος Ελληνισμού, Μ. Ασία
URL: <http://www.ehw.gr/l.aspx?id=6990>

Κοινοτική Οργάνωση στους Οικισμούς της Καππαδοκίας (23/1/2006 v.1) Communal Organization, Cappadocia (23/1/2006 v.1) 

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ

 

millet
The millet system was based on the division of the Ottoman subjects according to religion. The millets were the central communal institutions for the members of the respective ethno-religious groups, in particular for the non-Muslim subjects of the Empire. The millets had its own institutions and functions concerning self-administration, religion, education, justice, and social coherence. Although the division of the subjects according to their religion had always been fundamental in the Empire, the millets in their fully organized form originate in the end of the 18th century. In the 19th century, in particular during the period of the tanzimat reforms, the millets became the main institutions through which the non-Muslim subjects were incorporated in the Ottoman Empire.

muhtar
Elected communal official, head of a quarter or a village community.

tanzimat
The 19th-century reforms in the Ottoman Empire, which were inaugurated in 1839 with the edict of Hatt-i Şerif and came to an end with the Constitution of 1876. The reforms, which were considered an effort for the modernization and liberalization of the state, concerned every aspect of the political, social and economic life in the Empire. Of particular importance were the ones that equated legally Muslim and non-Muslim subjects.

 
 
 
 
 
 
 
 

Δελτίο λήμματος

 
press image to open photo library
 

>>>